SERBEST BOYAMA - RESİM

Boyama-resim çalışmaları çocukların sanatsal yeteneklerini geliştirir. Estetik anlayış kazandırır, üretici güçlerini ortaya çıkarır. Başarı ve özgüven duygularını geliştirir. Çocukların renkleri, dokuları, biçimleri tanımalarını, el-göz koordinasyonlarının gelişimini, hayal güçlerini kullanarak özgün fikirler üretmesini, çok boyutlu düşünmeyi öğrenmelerini, görsel olgunluğa ulaşmalarını sağlar.

OYUNLA ÖĞRENME

Okul öncesi eğitimde oyunun önemli bir yeri vardır. Okul öncesi dönem çocuğu için oyun en etkili öğrenme aracıdır. Bu nedenle okul öncesi eğitimde gerçekleştirilecek etkinliklerin önemli bir bölümünün oyun biçiminde sunulması son derece faydalıdır.

JİMNASTİK

Temel motor gelişimini destekleyici spor aktiviteleri, çocuklarımızın bedensel ve sosyal gelişimlerini destekleyerek var olan enerjilerini olumlu yönde kullanmalarına yardımcı olmaktadır. Müzik eşliğinde jimnastik ile beden hareketleri içeren bu çalışmalar titizlikle uygulanır. Çocukluk çağında başlanılan ve düzenli olarak devam ettirilen sportif etkinliklerin, ileri yaşlardaki fizyolojik faydalarını da göz önünde bulundurarak hazırladığımız etkinliklere katılan çocuklarımız, bedensel gelişimlerini sağlıklı olarak sürdürürler.

İLKOKULA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Okula başlama, zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal açıdan bir “hazırlıklı oluş” gerektirir. Bunun anlamı, çocuğun herhangi bir duygusal zorluğa uğramadan, kolayca ve yeterli bir şekilde öğrenebileceği dönem olarak tanımlanır.

DRAMA – KUKLA

Drama yoluyla öğrenmenin temeli, yaparak yaşayarak öğrenmedir. Dramada rol oynama, rol değiştirme, oyun, canlandırma, pandomim, taklidi oyun, dramatizasyon, doğaçlama, kukla, tiyatro, dans, müzikli drama, resim yapma, katılımcı liderlik, paralel çalışma  gibi çeşitli teknikler kullanılır. Bu teknikler çocuğun öğrenmesini, anlamasını kolaylaştırır.

DENEY GÖZLEM

Deney Gözlem çalışmaları çocukların gelişimlerine yardım eder; onların hayata karşı tavırlarında değişiklikler meydana getirir. Davranışlarını etkiler ve ilgi alanlarını genişletir. Onlara daha etkili düşünme yollarını öğretir, problem çözme yeteneklerini geliştirir. Deneyler, gözlemler, ilk kez tanışılan bilimsel ve doğal olgular merak duygusu uyandırır ve araştırmayı alışkanlık haline getirmeyi hedefler.

BAHÇE OYUNLARI

Oyun çocuk için gerçek bir ihtiyaçtır ve onun bedensel, psikolojik, sosyal ve zihinsel gelişimi açısından çok önemlidir. Oyun oynamak çocukluk çağına özgü psikolojik, fizyolojik ve sosyal içerikli bir olgudur. Genellikle kendiliğinden doğan, içten, hür iradeye dayalı olarak ortaya çıkan oyun süreci çocuklar için neredeyse hayatî önem arz edecek kadar kıymetlidir.

İNGİLİZCE

Anaokulunda ingilizce programının temel amacı,ingilizce\’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır.Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olankelimeleri öğretmek ingilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki yabancı dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktadır.Buna göre çocuklardan beklenen hedef davranışlar
1- İngilizceyi öğrenme ve kullanmaya istekli olmak
2- Programdaki konularla ilgili kelimeleri öğrenmek
3-Drama aktivitelerine şarkı ve oyunlara katılmak

GRUP OYUNLARI

Okul öncesi dönemde oynanan oyunlar grup oyunları,kurallı oyunlar,yarışmalar ve müzikli oyunlardır.Ayrıca çocuklar kapalı oyun salonunda ve bahçede açık hava oyunları oynarlar.Çocuk deneyimlerini oyun yolu ile kazanır.Oyun yolu ile maddelerin özelliklerini,kendi yeteneklerinin sınırlarını kavrayarak deneme fırsatı bulur.Paylaşmayı arkadaşlarının isteklerini kabul etmeyi,kendi isteklerini kolaylıkla nasıl kabul ettirebileceğini,oyun sırasında yaşadığı çatışmalardan öğrenir.Oyun çocuğa düşüncelerini geliştirmeyi ve bunlara uygun bir şekilde ifade edebilmeyi,duygularını paylaşmayı öğretir.

SATRANÇ

Zihni ve hayal kurma gücünü geliştirir.
Dikkati geliştirir.
Öngörüyü geliştirir.
Kapsamlı düşünmeyi öğretir, buluş yeteneğini geliştirir.
Sabırlı olmayı, ölçülülüğü ve soğukkanlılığı öğretir.
Özgüven kazandırır.
Yeni sözcük ve kavramlarla tanıştırır.
Kurallara ve rakibe saygılı olmayı öğretir.
Zevk verir ve eğlendirir.

SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ

Bu etkinlikte çocuklar istekleri doğrultusunda hangi çalışmaya katılacaklarını kendileri karar verir,arkadaşlarıyla oynarken oyuncakları paylaşmayı işbirliği içerisinde oyun kurmayı,karşılıklı sevgi ve saygı çerçevesinde oynamayı öğrenir.Böylece sosyal gelişimi desteklenir.Oyun kuraraken hayal güçleri gelişir masa üstü oyuncaklar yap bozlar bilişsel oyuncaklarla zihinsel gelişimleri,yaptıkları bedensel hareketlerle de küçük kas gelişimleri desteklenir.Kurdukları oyunlarda kullandıkları oyunlarda kullandıkları cümleler ifadeler dil gelişimine katkıda bulunur.

ANADİLİ ETKİNLİKLERİ

Anadili etkinliği 3 bölümden oluşur.
Hikaye Öncesi ve Hikaye Sonrası

Hikaye öncesi;tekerlemeler,parmak oyunları,şiir,bilmeceler hikaye öncesi konuşma gibi etkinlikler yer alır.

Hikaye;kuklalar,resim kartları,hikaye kitapları gibi teknikler kullanılır.

Hikaye Sonrası;hikaye tamamlama,öykü oluşturma,pandomim,zihinde canlandırma,doğaçlama,rol oynama ve dramatizasyon yapılır.Bunları yaparken amaç çocuklar eğlenirken dikkatlerini bir noktaya toplamak,sözcükleri daha kolay telaffuz ederek konuşmalarının akıcılığa katkıda bulunmak,yeni kelimeler öğrenmelerine ve dinleme alışkanlığı kazanmalarına yardıncı olmak,neden sonuç ilişkilerini kurabilmelerini kalıcı öğrenmelerini sağlamaktır.

SANAT ETKİNLİKLERİ

Çeşitli kağıtlar,boyalar,artık materyaller kullanılır.Sanat çalışmaları ile çocukların yaratıcılıklarını geliştirme,kendilerini ifade edebilme,hayal güçlerini kullanabilme,çevrelerine duyarlı olabilme,hoşlandıkları durumları fark edebilme,bağımsızlık kendilerine olan güvenlerini artırma,esnek bir kişilik geliştirme sağlanır.Bu arada el becerilerini de geliştirirler.Hiçbir çocuğun ürettiği diğeriyle kıyaslanamaz.Her çocuk kendi öncesi ve sonrasıyla değerlendirilir.

OKUMA - YAZMAYA HAZIRLIK

Bu etkinlikte çocuklar istekleri doğrultusunda hangi çalışmaya katılacaklarını kendileri karar verir,arkadaşlarıyla oynarken oyuncakları paylaşmayı işbirliği içerisinde oyun kurmayı,karşılıklı sevgi ve saygı çerçevesinde oynamayı öğrenir.Böylece sosyal gelişimi desteklenir.Oyun kuraraken hayal güçleri gelişir masa üstü oyuncaklar yap bozlar bilişsel oyuncaklarla zihinsel gelişimleri,yaptıkları bedensel hareketlerle de küçük kas gelişimleri desteklenir.Kurdukları oyunlarda kullandıkları oyunlarda kullandıkları cümleler ifadeler dil gelişimine katkıda bulunur.

 

Kartanesi Yaz Okulu ve Yeni Dönem Kayıtlarımız Başlamıştır.